کیک آلبالو
مواد لازم برای کیک آلبالویی:
تخم مرغ (در دمای اتاق): ۴ عدد
شکر: ۱.۵ لیوان (لیوان ۲۰۰ میلی لیتری، حدود ۱۶۰ گرم)
کره نرم شده در دمای اتاق: ۱۲۵ گرم
شیر: ۱/۲ استکان (استکان کمر باریک ترک ۱۲۵ میلی لیتری، ۸۵ گرم)
نشاسته: ۱ استکان (۵۰ گرم، نشاسته ذرت یا گندم)
آرد: از ۱.۵ لیوان کمی بیشتر (۱ لیوان ۱۱۰ گرم است)
بکینگ پودر: ۱ پاکت (۱۰ گرم یا ۲.۵ قاشق چایخوری)
وانیل شکری: ۱ پاکت (۵ گرم یا وانیل ایرانی کمی)
به مقدار دلخواه آلبالو و یا هر میوه ای که در خانه دارید. 
🍰🍒😋❤️
طرز تهیه:
‌تخم مرغ ها و شکر را داخل ظرفی بریزید و ۴-۳ دقیقه با همزن برقی خوب هم بزنید تا پف کند و سفید شود هر چقدر خوب هم بزنید به همان اندازه بوی تخم مرغ گرفته می شود.

کیک آلبالو

سپس کره نرم شده و شیر را اضافه کنید و مجدد با همزن برقی خوب هم بزنید. نشاسته، آرد، وانیل و بکینگ پودر را اضافه کنید و مجدد با همزن برقی هم بزنید. با توجه به کیفیت آرد ممکن است مقدار آردی که برای کیک استفاده می شود تغییر کند ۲ لیوان آرد کنار دستتان بزارید و به اندازه ای که نیاز است بریزید اما از ۱.۵ لیوان ۱ قاشق غذاخوری بیشتر کافی است قوام مایه کیک شل نباشد و مثل فیلم غلیظ باشد.

کیک آلبالو

 

مایه کیک را داخل قالب بریزید (قالب را با کره چرب کنید) یا می توانید داخل سینی کوچک بریزید و صاف کنید. آلبالو را تمیز کرده بشویید و هسته آلبالوها را با نی بیرون آورید و روی کیک بچینید و کمی داخل مایه کیک فشار بدید (مقدار آلبالو روی کیک به خودتان بستگی دارد میتوانید بیشتر یا کمتر بزارید) در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد بپزید. (پخت کیک را با خلال دندان تست کنید) ۵ دقیقه بعد از بیرون آوردن از فر روی کیک پودر قند بپاشید (اگر زود بریزید پودر قند آب می شود حداقل ۵ دقیقه صبر کنید) و بعد از سرد شدن سرو کنید.
نوش جان 😄😍