ایده های خانه داری را اینجا بخوانید

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

کیک دبل چاکلت


 آرد ۱ پیمانه 
کره ۱۰۰ گرم 
تخم مرغ ۳ عدد
شکر نصف پیمانه
خامه یا شیر نصف پیمانه 
شکلات تلخ یا شیرین ۵۰ گرم 
پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری 
وانیل نوک قاشق چایخوری 
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری 
آرد، بکینگ پودر و پودر کاکائو رو باهم مخلوط و الک میکنیم.شکلات رو به روش بن ماری آب میکنیم(‌روی بخار آب میزاریم تا کاملا شفاف و براق بشه)میزاریم کنار خنک بشه شکر و کره رو با همزن میزنیم تا کاملا سفید بشه.تخم هارو دونه دونه اضافه میکنیم به همراه وانیل خوب میزنیم. شیر یا خامه رو هم اضافه کرده و هم میزنیم. شکلات آب شده رو هم اضافه میکنیم. مخلوط آرد رو اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم. در آخر اگه دوست داشتید کمی شکلات چیپسی هم اضافه کنید داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به مدت ۵۰ دقیقه میزاریم بپزه. نیم ساعت اول در فر رو باز نکنید و برای اینکه مطمئن بشید کیک پخته خلال دندان داخلش فرو کنید تمیز بیرون اومد پخته اجازه بدید کیک کاملا خنک بشه بعد از قالب خارج کنید یا کف قالب رو کاغذ روغنی بندازید شکلات روش یا همون گاناش هم نسبت هم اندازه شکلات و خامه رو باهم مخلوط میکنیم و رو حرارت میزاریم تا یکدست بشه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترشی میوه

مواد لازم :👇
میوه های فصل و اگر در زمستان خواستید این ترشی و درست کنید میتونید از مرباهایی که درست کردید یا میوه هایی مثل البالو یا گوجه سبز که در اب نمک نگهداری کردید هم بریزید من فراموش کردم از گوجه سبزام بریزم (من از هلو، سیب، الو، انگور و ... استفاده کردم)
تمر هندی یک بسته 
نمک به میزان لازم 
عسل یک ق غ اگر مربا ریختید نیاز به استفاده از عسل نیست 
سرکه نصف لیوان دسته دار
رب انار ۳ ق غ
رب الو هم داشتید ۲ ق غ بریزید 
کلیپ و با ویس گوش کنید لطفا 
دستور تهیه :👇
ابتدا تمر هندی و با ۲ لیوان اب جوشی که ولرم شده یک شبانه روز خیس کنید و بعد از صافی رد کنید ، رب انار و الو و سرکه و‌نمک رو اضافه کنید و میوه ها را برش بزنید ، مخلوط تمر هندی و سرکه و رب الو و انار و بهش اضافه کنید داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید بعد از یکماه اماده اس 
دوستان توجه کنید
آبی که استفاده میکنید حتما جوشیده باشه
‌سرکه حتمن بریزید
طعمش و بچشید و بسته به ذائقه خودتون ملسش کنید
‌میتونید تو ی ظرف بزرگتر بریزید و هر میوه ای که اضافی داشتید برش بزنید و به ترشی اضافه کنید (همینطور میوه های زمستونی)
نوش جان
دوستان در واقع این ترشی میوه رو میتونید به عنوان یک ترکیب خوشمزه در هر ساعتی از روز میل کنید بسیار خوشمزه و ترکیب عالی هست

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

سرکه انگور خانگی

ابتدا انگورهای شیرین رو دون کردم(اگه شیرین نباشن میتونید کمی شکر به انگور های له شده اضافه کنید) بعد داخل غذاساز ریختم تا له بشن(میتونید با چنگ زدن له کنید که کمی سخته). بعد داخل یه وان ریختم روی دهانه وان یه پلاستیک بزرگ کشیدم .بعد روی پلاستیک و کل وان یه پتوی نازک یا زیر انداز انداختم تا عرق کنه و وان رو توی محیطی به دمای اشپزخونه نگه میداریم. نباید خیلی گرم و نه خیلی سردباشه دما حدود 25 درجه باشه که پشه ها زاد و ولد کنند و باعث ترش شدن انگورها بشن.
(دمای محیط خیلی مهمه وگرنه یا سرکه تولید نمیشه یا اینکه خیلی طول میکشه.من داخل آشپزخونم یه جایی دارم اونجا گذاشتم) سه چهار روز تو همین حالت گذاشتم و اصلا بهش دست نزدم تا روز چهارم پتو و پلاستیک رو برداشتم و مزه کردم و مشخصه که کمی بوی ترشی به خودش گرفته که عکس شماره سه هست که رنگ انگوراهم قهوه ای شدن. بعد حدود دویا سه برابر انگورها آب ولرم از شیر آشپزخونه ریختم روش و مخلوط کردم و این بار یه سینی اندازه دهانه وان روش گذاشتم ولی طوری سینی رو قرار میدیم که راه خیلی باریک و کمی برای خروج هوا و رفت و آمد پشه ها وجود داشته باشه. و کم کم انگورها شروع میکنند به پشه زدن. و همون پشه که بهش پشه سرکه میگن خودش عامل درست شدن سرکه است. پشه ها به دیواره ظرف میچسبند و داخل سرکه نمیشن. به همون حالت کنار میذاریم و چند روزی یه بار ازش میچشیم ببینیم ترش شده یا نه. (حدودا 40 روز )(عکس شماره 5 و6 یه ماده ژله ای مانند روش جمع میشه یعنی سرکه اماده اس)
مرحله بعدکل محتویات وان رو داخل قابلمه بزرگی میریزیم و میذاریم تا جوش بیادو حدود یک ربعی بجوشه بعدمیذاریم خنک بشه و از آبکش ردمیکنیم تاتفاله هاش جدا بشه. یه ابکش تمیزی رو دهانه وان تمیزی میذاریم بعد سرکه صاف شده روداخل کیسه میریزیم(من داخل کیسه برنج ریختم)و این کیسه رو داخل اون آبکش تمیزه میذاریم تا یواش یواش سرکه صاف و زلال نهایی از کیسه خارج بشه.(کیسه رو فشار ندید)تفاله هارودوباره به قابلمه انتقال میدیم.دوبرابر تفاله ها اب جوش میریزیم و میذاریم حدود نیم ساعت بجوشه تاسرکه باقیمانده داخل تفاله هابیرون بیاد. میذاریم خنک بشه ودوباره مراحل صاف کردن از آبکش وکیسه ریختن روبرای تفاله هاتکرار میکنیم.سرکه نهایی مون همونه که ازکیسه بیرون میادو زلال وصافه

من سرکه سیب و سرکه خرما هم باهمین روش درست کردم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مربای به


مواد لازم برای یک کیلو به 
به یک کیلو
شکر یک کیلو
آب شش لیوان
ابلیمو یک چهارم لیوان( منظور لیوان دسته دار فرانسوی هست)
 ابتدا به را شسته و از وسط نصف کنید هسته به رو بیرون بیارید به رو به صورت نگینی خرد کنید لازم به گرفتن پوست به نیست 
به های خرد شده رو درون قابلمه ریخته و شش لیوان آب بهش اضافه کنید . درب قابلمه رو ببنید به مدت ربع ساعت بعد از این زمان شکر رو بهش اضافه کنید کمی هم میزنیم که شکر اب بشه. بعد درب قابلمه رو ببنید حرارت رو کم کنید( حرارت مثل زمانی که میخواید برنج رو دم بدید) و به مدت سه تا چهار ساعت اجازه بدید مربا پخته شه. بعد از سه چهار ساعت برای خوشرنگ شدن مربا درب رو به همراه دم کنی روی قابلمه بگذارید و مجدد دو تا سه ساعت شاید هم بیشتر با حرارت کم اجازه بدیم آب های اضافی مربا تبخیر بشن و مربا پخته و خوشرنگ شه. باید بهش زمان بدید تا اب مربا تبدیل به شهد بشه و از حالت ابکی خارج بشه. بعد از این زمان ابلیمو رو به مربا اضافه کنید و بعد از پنج دقیقه خاموش کنید  . فقط اینو در نظر داشته باشید بیش از حد هم نباید قوام بیاد چون وقتی مربا خنک شد و درون یخچال میره  خیلی غلیظ و سفت تر از اونی که میبینید میشه.
اگه زود خاموش کنید و مربا ابکی و شل باشه امکان داره بعد از چند روز مربا کپک بزنه
اگر که خیییلی غیظ و سفت باشه بعد از چند روز مربا شکرک میزنه.  اگه بعد از خنک شدن خیلی غلیظ و سفت شد یک لیوان اب بهش اضافه کنید و باز بزارید با حرارت خیلی کم بیست دقیقه بجوشه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش رب خانگی

۱- ابتدا گوجه ها را بشویید و صبر کنید تا آب بیندازد.  در حین شستن اگر گوجه ها خرابی یا کپک زدگی دارند آنها را تمیز کنید.
۲- گوجه ها را به ۳ الی ۴ قسمت برش بزنید.
۳- آنها را در قابلمه بریزید نسبت به مقدار گوجه ها تقریباً به ازای هر دو الی 3 کیلو گوجه، یک قاشق غذا خوری روی گوجه ها نمک بپاشید.  نمک کمک می کند گوجه حین جوشیدن آب بیندازد و باعث ماندگاری و جلوگیری از خراب شدن رب گوجه می شود.
نکته: بهتر است از قابلمه روحی برای تهیه رب گوجه استفاده کنید. قابلمه مسی، چون مس با رب گوجه واکنش می دهد و مواد مضر تولید می کند، خوب نیست.
۴- قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و حرارت را متوسط کنید. درب قابلمه را بگذارید تا رب گوجه ها کم کم آب بیندازند و در آب خودشان شروع به جوشیدن کنند. ( نیاز به اضافه کردن آب ندارد. ) حدود نیم ساعت تا یک ساعت گوجه ها  باید خوب پخته شوند و پوست آنها به راحتی جدا شود. کاملاً مشخص است که گوجه پخته شده.
اگر به گوجه نمک نزده باشید خوب آب نمی اندازند حتی ممکن است گوجه ته بگیرد.
۵- بعد که گوجه ها خوب پخت. گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا کاملاً خنک شوند.
۶-گوجه های پخته را با دست ورز دهید و تیکه تیکه از صافی رد کنید. تا آب و گوشت گوجه از صافی عبور کند. و پوست و دانه های گوجه داخل صافی بماند. در صافی هم دوباره روی گوجه ها دست بکشید تا آب و گوشت گوجه کاملاً از صافی رد شود.
اگر مقدار زیادی گوجه دارید مثلا بیشتر از ۱۰ کیلو گوجه داشتید، چون مقدار زیاد رب بدست میاید، بهتر است صافی با سوراخ های ریز انتخاب کنید تا تخمه های گوجه تا می شود، از صافی عبور نکند. چون هرچه این تخمه ها کمتر وارد آب گوجه شود، ماندگاری رب گوجه شما بیشتر می شود و دیرتر کپک می زند.
اما اگر مقدار کمتر از ۱۰ کیلو گوجه دارید می توانید از صافی با سوراخ های درشت هم استفاده کنید چون مقدار رب کم است و زود مصرف می شود، اشکال ندارد تخمه های گوجه از صافی عبور کند.
اگر تخمه های گوجه از صافی عبور کرد، در آخر آب گوجه را از صافی ریزتر عبور دهید تا تخمه های گوجه گرفته شود.

- بعد آب و گوشت گوجه را که از صافی عبور دادید، روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش بیاید.  وقتی جوشید حرارت شعله را متوسط کنید. هر نیم ساعت یکبار آن را بهم بزنید تا ته نگیرد. لازم نیست حرارت شعله را خیلی کم کنید.
مواظب باشید رب گوجه ته نگیرد. رب گوجه اگر ته بگیرد هم طعم خوبی ندارد هم بوی سوختگی تمام رب را می گیرد. همانطور که گفتم رب گوجه هر نیم ساعت از ته بهم بزنید.
درب قابلمه را اصلاً نگذارید تا هم آب رب بخار شود و غلیظ نشود هم سر نرود.
8- باید چند ساعت رب بجوشید تا برسد. نشانه رسیدن رب در این روش این است که رب شروع به جوشیدن با صدای بلند مثل مواد مذاب می کند. و رب به بیرون پرتاب می شود. این حالت نشان می دهد که آب اضافی رب گرفته شده و رب کاملاً رسیده. در( این وقت زیر حرارت را کم کنید تا 15 دقیقه بجوشد.
در این مرحله یعنی وقتی رب رسید، برای اینکه رب دیرتر خراب شود به ازای هر یک کیلو رب (نه گوجه!) حدود یک قاشق غذا خوری روغن مایع به آن بزنید و رب را بهم بزنید و بعد از یک الی دو دقیقه حرارت رب را خاموش کنید. ( البته این راهکار دلخواه است و می توانید روغن نزنید اما این روش کمک می کند رب دیرتر خراب شود. )
توجه: اگر دوست دارید رب گوجه خانگی که درست کردید مثل بیرونی کاملاً سفت شود. حرارت گاز را خیلی کم کنید تا رب در حال جوشیدن به بیرون پرتاب نشود. با این روش یک الی دوساعت بعد از رسیدن رب، باید آن را بجوشانید تا کاملاً سفت و غلیظ شود. فقط هر 10 الی 15 دقیقه رب را از ته قابلمه بهم بزنید تا ته نگیرد.
9- در آخر صبر کنید رب خوب سرد یا ولرم شود و بعد با روشی که در ادامه میگم آنها را ظرف کنیدطرز ظرف کردن رب خانگی خیلی مهم است چرا که اگر نکات آن را رعایت نکنید رب ممکن است خیلی زود کپک بزند و خراب شود.
بهتر است برای ظرف کردن رب از ظروف شیشه ای استفاده کنید. رب به دلیل داشتن خاصیت اسیدی با ظروف فلزی و پلاستیکی واکنش شیمیایی می دهد و مواد ناسالم وارد رب می شود.
۱- شیشه های رب را از قبل خوب بشویید و اجازه دهید کاملاً خشک شود.
۲- بعد وقتی رب گوجه هنوز گرم است (نه داغ!) آنها را داخل شیشه رب بریزید.
۳- روی آن کمی روغن بریزید و درب آن را محکم ببندید.
۴- شیشه را یک شبانه روز در کنار آشپزخانه برعکس قرار دهید تا هوای داخل آن کاملاً خارج شود.
۵- بعد آنها در جای خنک یا اگر در یخچال جا دارید، آنها را در یخچال قرار دهید. اگر در هنگام درست کردن رب از صافی با سوراخ های بزرگ استفاده کردید و تخمه های گوجه  زیاد داخل رب است یا اجازه ندادید رب کاملاً برسد، حتما آن را در یخچال قرار دهید وگرنه خراب می شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ته چین مرغ با پلوپز

 

موادلازم:

برنج 3 پیمانه
ماست 1 لیوان
زرده تخم مرغ 3 عدد
زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری
نمک فلفل زردچوبه دارچین به مقدار لازم
قارچ خرد شده 100 گرم
مرغ 2 تکه
زرشک 1/3پیمانه
روغن مایع نصف لیوان
پیاز کوچک 1 عدد

طرز تهیه:

1- ابتدا مرغ را با کمی آب و پیاز و نمک و زرد چوبه میپزیم. زرشک را هم از قبل پاک کرده و با آب سرد شسته و در کمی روغن و زعفران و شکر تفت میدهیم و در اخر تفت دادن کمی گلاب اضافه میکنییم. (گلاب عطر فوقالعاده ای به زرشک میدهد)
2- قارچ رو هم شسته اسلایس کرده و در تابه به حرارت زیاد تفت میدهیم کمی ابلیمو زده تا سیاه نشه. مرغ پخته شده اگر با کمی رب باشه خیلی بهتره پس به مرغ در حال پخت کمی رب هم اضافه کنید. وقتی کاملا پخت و خیلی کم آب شد (حدود نصف لیوان آب کافیه ) مرغ را از ظرف در اورده و ریش ریش میکنیم و به قارچ و زرشک اضافه میکنیم.
3- برنج رو از قبل خیس کرده و ابکش میکنیم بهتره که برنج رو کمی زنده برداریم.
4- تخم مرغها رو خوب زده و دارچین و نمک و فلفل اضافه میکنیم و ماست و روغن مایه و زعفرون. در اخر برنج رو اضافه کنید. و خوب مخلوط کنید.
5- کف دیگ پلوپز را چرب کرده (البته از چرب کردن گذشته روغن بریزید) نیمی از مایه برنج رو داخل دیگ پلوپز میریزیم و با پشت قاشق فشار میدهیم تا منسجم بشه. بعد از مواد مرغ روی برنج ریخته وکمی از آب مرغ رو روی مواد بریزید. باقی برنج رو میریزیم. روغن روی سطح برنج ریخته و پلوپز را به برق میزنیم بدون دمکنی حدودا 1 ساعت. (درجه پلوپزها با هم فرق داره من روی سومین ته دیگ درجه رو تنظیم کردم و1 ساعت)
6- ته چین بعد از 1 ساعت آماده میشه و میتونید با هر موادی که دوست دارید تزیین کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

دسر عربی

 

دسر عربی😋

✍️مواد لازم:
۱ بسته کرم کارامل
۱ و نیم لیوان شیر
۱ بسته بیسکوئیت بتی پور
۱ قاشق مربا خوری پودر نسکافه
۱ قاشق غذاخوری پر پودر ژلاتین
۱ پاکت خامه صبحانه
۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو
‌‌
🍜طرز تهیه:
اول از همه پودر ژلاتین رو با چهار پنج قاشق غذا خوری اب داخل ظرفی ریخته و روی بخار کتری قرار میدهیم تا کاملا شفاف شود حالاشیر و پودر کارامل رو داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار میدهیم تا یک دقیقه بجوشد بعد یک دقیقه که جوشیدن از روی حرارت برداشته زلاتین شفاف شده رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم بعد کمی که از دما افتاد داخل مخلوط کن میریزیم و یک بسته بیسکوئیت و یه بسته خامه و پودر نسکافه رو بهش اضافه میکنیم مخلوط کن رو روشن میکنیم تا کاملا یکدست بشه موادمون حالا اگر دوست دارید دسرتون دو رنگ بشه مواد رو به دو قسمت تقسیم کنید به نصف مواد اون یک قاشق پودر کاکائو رو اضافه کنید و هم بزنید حالا اول یک لایه مواد داخل ظرف سروتون بریزید و‌بذارید یخچال تا نیم بند بشه بعد لایه بعدی رو بریزید و زمان بدید تا کاملا ببنده در اخر به دلخواه تزئین کنید.
 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

خورش قیمه مجلسی

آشپزی

 

مواد لازم 
‎من برای هر نفر چهار تکه گوشت میزارم ‎این اندازه برای پنج نفره ‎گوشت حدود ۱۵ الی بیست تکه ‎لپه یک لیوان کمی کمتر دوست دارید لپه بیشتر باشه یک لیوان  پنج الی شش عدد  لیمو عمانی
‎رب یک قاشق سر پر ‎پیاز نسبتا بزرگ وریز خرد شده یک عدد ‎روغن چند قاشق ‎آب ونمک وفلفل وکمی زردچوبه به مقدار لازم

 


دستور تهیه : 👇
‎پیاز رو با کمی روغن تفت میدیم تا سبک بشه گوشت رواضافه میکنیم(شسته وبزارید آبش بره)وخوب با هم سرخ میکنیم زردچوبه میزنیم وتفت میدیم واب جوش،  یکی دوتکه چوب دارچین اضافه شعله رو کم میکنیم تا نیم پز بشه ‎در ماهی تابه دیگه ای کمی روغن ریخته رب اضافه وتفت میدیم لپه هم اضافه وبا هم تفت میدهیم لیمو وگوشت نیم پز با آبش اضافه میکنیم ودرشو میزاریم تا بپزه اواخر پخت نمک و فلفل میزنیم اگه دوست داشتید کمی زعفران هم بزنید دوباره درشو بزارید تا بپزه ‎عزیزان تفت دادن رب بیشتر از ۳۰ثانیه طول نکشه وگرنه رب میسوزه وخورشت تلخ میشه
‎عزیزان من گفتم یک قاشق سر پر رب بستگی داره چه ربی استفاده میکنید من رب خونگی استفاده کردم رب کارخانه شاید کمی بیشتر بخواد
‎چند نکته: عزیزانی که از گوشت گوسفندی استفاده میکنن اگه لپه تون دیر پزه گوشت ولپه رو با هم بپزید آگه لپه تون زود میپزه آگه همراه گوشت بزارید بپزه لپه له میشه ‎من از لپه خونگی استفاده کردم وزود میپزه پس اول گوشت رو نیم پز میکنم وسپس لپه رو بهش اضافه میکنم ‎همیشه لپه رو با کمی آب بزارید یکی دو جوش بزنه کفش بالا بیاد آبشو دور بریزید واضافه کنید


‎برای قیمه از چوب دارچین استفاده کنید پودر دارچین رنگ خورش رو تیره میکند ‎رب رو همیشه تفت بدید تا خورشت خوش رنگ بشه ‎لیمو رو سوراخ وتخماشو بیرون بیارید ویک ساعت تو آب خیس کنید تا تلخیشو پس بده وبه خورشت اضافه کنید ‎همیشه به مقدار کافی آب به خورش اضافه کنید  تا دوباره مجبور نشید آب بریزید


‎بهتر از آب جوش استفاده کنید ‎همیشه خورشت با شعله کم بپزه ‎لپه رو آگه با رب تفت دهید لپه تو خورش وا نمیره ‎برای خوش رنگ شدن خورشت میتونید کمی زعفران بزنید من نزدم بعضیا در آخر پخت یک قاشق شکر ویک قاشق گلاب میریزین اختیاریه وذایقه خودتونه
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فرنی برنج

 

مواد لازم : 

شیر 2  لیوان
آرد برنج 2 قاشق غذاخوری سرپر
شکر 4 قاشق غذاخوری
آب 0.5 استکان
گلاب1 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

ابتدا شیر سرد را با لیوان های دسته دار که در تمامی خانه ها یافت می شود در قابلمه مورد نظر بریزید. سپس آرد برنج و آب را اضافه کنید و کاملاً هم بزنید تا آرد در شیر سرد حل شود روی حرارت گذاشته و مرتباً هم بزنید اگر لحظاتی هم زدن را متوقف کنید، باعث می شود آرد برنج در شیر گلوله گلوله شود. پس مرتباً به هم بزنید تا کمی غلیظ شود بعد از روی حرارت کنار گذاشته و شکر و گلاب را اضافه کنید. دوباره روی حرارت بذارید و هم بزنید تا قوام لازم برای فرنی بدست بیاد فرنی را بایستی سریعاً در کاسه های کوچکی که از قبل آماده چیده اید، بریزید دقت داشته باشید که در هنگام سرد شدن کمی سفت تر می شود پس وقتی از روی حرارت برمی دارید نه سفت و نه شل باشد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

ترشی انگور شانی

 

 

این ترشی جز ترشی های مجلسی و اعیانی قدیمی شهر تبریز است و سر سفره میهمانی های زمستانی این شهر، به نوعی تاج سر است و حین دیدن آن به انسان حس نوستالژی دست می دهد. در قدیم الایام این ترشی سر سفره زمستانی خانواده ها، نماد غنی بودن مرد خانه و همچنین خانه داری بانوی محترم خانه به حساب می آمد که البته امروزه قطعاً آن معانی را ندارد و  صرفاً یک ترشی است مثل مابقی ترشی ها که البته مانند سایر ترشی ها رواج ندارد. درست کردنش هم خیلی آسونه پس تا فصلش نگذشته زود دست به کار شین
واما دستور:

 

 


انگور یک کیلو
سرکه و آب به مقدار مساوی (یعنی به اندازه ای که سرکه میزنین به همون اندازه هم آب بریزین)
نبات 250 گرم
اول آب رو میجوشونیم و میزاریم کاملا خنک بشه بعد انگورهامونو میسورییم و از ساقه جدا نمیکنیم با قیچی ساقه هاشو چند تیکه میکنیم تا موقع استفاده ترشی کارمون راحت بشه انگورهارو درون شیشه میریزیم و نصف ظرفمون آب میریزیم و مابقی هم سرکه ودر آخر هم نبات هارو روش میچینیم و درشو کاملا سفت میبندیم ودر جای خنک به مدت 20 الی 30 روز قرار میدیم تا ترشیمون آماده بشه امیدوارم درست کنید و لذت ببرید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰